Čo vám napadne, keď vám poviem slovíčko ŠUM?
Niečo neujasnené, rušivé… šum lístia… informačný šum… šum zbíjačky…

Kto sme?
Študenti a absolventi bratislavských vysokých škôl najrôznejšieho zamerania. Momentálne prevládajú absolventi.

Logo Šumu
Opýtali sme sa... (sami seba)
Čo robíme?
Každý niečo iné. Niektorí koordinujú činnosť UPC, iní študujú a niektorí zarábajú na prežitie. A k tomu všetkému (akoby sme nemali čo robiť) sme začali pripravovať televíznu reláciu. Samozrejme, z toho vyplýva, že sa všetci úporne snažíme, aby sme za mesiac stihli natočiť dosť a aj dosť dobrého materiálu na 26 a pol minúty, ktoré nám poskytuje STV 2.

Kto za to môže?
Juraj Drobný, Ján Heteš a Maťo Lišhák. Jednoducho povedané, zástupcovia spoločnosti LUX communication. V septembri 1998 prišli s otázkou, či by nebolo dobré vytvoriť reláciu, ktorá by vyplnila biele miesto medzi divákmi - tínedžermi a staršími divákmi, ktorí už “svoje” relácie majú. Odpovedali sme kladne. A tak sa v apríli 1999 objavil na obrazovke prvý ŠUM.

Prečo ŠUM?

ŠUM je skratka troch slov, ktoré by mali charakterizovať naše zameranie: študentský univerzitný magazín. Do projektov pre rôzne inštitúcie sa nám podarilo vytvoriť pomerne výstižnú oficiálnu charakteristiku: ŠUM je magazín, ktorý má nenásilným spôsobom informovať o všetkom, čo sa okolo nás deje v spoločenskom a najmä v univerzitnom živote, a využívať nové výrazové formy evanjelizácie prostredníctvom televízie. Cieľom tejto relácie je oslovenie doposiaľ neoslovenej skupiny.

Pre koho a o čom je ŠUM?
Pre všetkých, ktorých zaujíma život a dianie v najmladšej vrstve slovenskej inteligencie. Teda najmä pre študentov vysokých škôl. Snažíme sa podávať aktuálne informácie, týkajúce sa rôznych možností (práce, štúdia, pôžičiek, cestovných zliav, a pod.), mapovať aktivity vysokoškolákov a súčasne nezabudnúť na “boľavé miesta” študentského života (nie len v Bratislave), ktorý je nerozlučne spätý so značnou dávkou humoru a recesie. (Za dôkaz by sa dala pokladať rubrika Blbosť mesiaca.)


Link: http://pec.upc.uniba.sk/~sum
A čo tá evanjelizácia?
Viac-menej ustálená štruktúra relácie obsahuje tri hlavné časti: Potulky (reportáž o istej akcii alebo istom probléme), Infoblok (o aktuálnych možnostiach) a príspevok “Na svätú tému”. Zaoberá sa kresťanskými spoločenstvami, zameranými na charitatívnu činnosť, s ktorými študenti aktívne spolupracujú alebo ich sami vytvárajú. Ďalší priestor pre duchovný rozmer relácie poskytuje minirubrika s názvom Myšlienôčka, ktorá, napriek doterajšej rôznorodosti účinkujúcich, v sebe vždy priniesla isté posolstvo.

Čo z toho máme?
Niekedy nervy, ale väčšinou radosť a dobrý pocit, že sa “aspoň niečo” spravilo. (Ak niekoho zaujíma finančná stránka – sme platení tou najstabilnejšou menou – „vatikánskou“.) Okrem toho treba povedať, že práca na ŠUM-e je obrovskou školou. Nielen v oblasti televíznej tvorby, kde sa učíme za pochodu, ale najmä v oblasti medziľudských vzťahov.

Budúcnosť?
Uvidíme (aj my, aj diváci). Máme za sebou prvé tri časti (s veľkým počtom prebdetých nocí v strižni), akú takú stabilizáciu tvorivého tímu, no a trochu skúseností. Pred sebou ďalšie časti a ďalšie prebdeté noci, ale (aspoň dúfame) s novými spolupracovníkmi, ktorí by vniesli do relácie (aj medzi nás) isté oživenie. Spoločenstvo, ktoré je uzavreté, má často “ponorkovú tendenciu” – ísť ku dnu.

Myšlienôčka?
Ak je niečo dosť bláznivé, (možno) je múdre byť pri tom.

(Dakujeme Novým Dimenziám, že nám poskytli priestor, aby sme sa mohli verejne porozprávat sami so sebou. ŠUM-áci)